Results 1 to 10 of 10

Thread: Dött som trance/techno scen

AH.FM Addict Become a supporter now Nostradamus's Avatar

Dött som trance/techno scen

Tänkte sticka ut hakan lite och påstå att sverige är heldött när det gäller den här musiken. Inte för att det inte finns bra svenska DJ´s men i övrigt.

jag tycker det finns ganska många bra event, i alla fall i Stockholm
    ~~ s t a r d u s t ~~~~~ 2 1 7

Japp, har läst och förstått att det händer lite i Sthlms området, för egen del bor jag i Helsingborg och här åker man ju till Köpenhamn för partyn. Sen om jag ska jämföra tar det ca 6timmar till Stockholm att köra och 8,5 till Amsterdam där blir ju valet inte så svårt. Det jag var ute efter vad att kolla av lite vad som händer här runtom i landet.

bara 8,5? Det var som fan kanske borde flytta längre söder ut ändå trots allt, haha.
    nej men seriöst, ska jag flytta från stockholm så kan jag lika gärna flytta utomlands direkt.
    ~~ s t a r d u s t ~~~~~ 2 1 7

Just got here rused's Avatar
    Nostradamus, håller med dig fullständigt!
    MoonCloud, Jag bor också i Sto men har ingen aning vilka event pågår här... Några tipps vart jag skall söka???

Quote Originally Posted by rused View Post
    Nostradamus, håller med dig fullständigt!
    MoonCloud, Jag bor också i Sto men har ingen aning vilka event pågår här... Några tipps vart jag skall söka???
    Hej rused! En hel del går att få fram via TranceClubber www. Det går en del Mondaybarkryssningar, den senaste blev väl mest känd för en del skit som hände på natten så folk blev filmade när de klev av båten. Tänkte oxå berätta att jag var iväg på Ferry Corstens spelning i Göteborg 26/8....PINSAMT lite folk, visserligen låg det en torsdag men ändå. Här känner folk bara till Tiesto och då, möjligen kan man gå, även om hans senaste inte är mycket att skryta med samt att flirtandet med hiphopen gör mig mest less. På vinst lr förlust åker jag själv på "Armin Only" 13/11 i Utrecht, även här är jag lite osäker, har hört lite smått från nya "Mirage" och tja.., joo..., kanske....BTW välkommen till AH-Familjen
    Last edited by Nostradamus; Sep 6th, 2010 at 04:14.
    Enjoy the silence

Vad gäller trance och Sverige är väl snarare att vi har bara några enstaka bolag som spelar musik i våra radiokanaler och det är mest "Mainstream"som gäller. Hur ska man då kunna få ut musiken till den breda publiken, annat än att vänta till det digitala tar över helt och det går att ta in i vanliga bilstereon osv.
    Enjoy the silence

Just got here rused's Avatar
    Grymt! Tack Nostradamus!
    TranceClubber såg intressant ut men det var inte så många resor de erbjöd Bara en och den var självklart fullbokad.. Annars är det vissa events de skriver om som kommer att pågå runt om i Sverige.
    Mondaybar har jag missat fullständigt :p ska se till att hänga med på en sådan nästa gng! Ser ut som att ni i Helsingborg håller mera koll på vad som händer i Stockholm än vi Stockholmare (jag iaf )
    Ang musiken så är det föööör många radiokanaler som sänder hip-hop och RnB, inte bara radiokanaler men MTV,ZTV också!?? Vad hände med alla? Jag minns slutet på 90 talet.. Det var ju bästa åren då elektronisk musik var så populär! Det är inte längre i Sverige kanske men vad sägs om lite variation?
    Apropå bilstereon..Har nyligen köpt en bil. Efter 2 dagar radiolyssnande ville jag bara "ta livet av mig" efter att jag har hört samma låt om och om igen på alla radiokanaler!!!!
    Bilen skall fyllas med CD-skivor med bästa musiken ever! TRANCE TRANCE TRANCE!!!!! =)
    Kul o vara här bland AH-Familjen =) Tack för att ni finns!

Ja när det gäller events är det dött.
    Vi har ju några sköna djs som spelar runt om i landet ibland.
    Schossow spelade ju här i Helsingborg i sommras, var där och kollade men det var inte något vidare drag tyvärr.
    musiken är sjukt underskattad här i Sverige.

Jag tycker det är total dött i sverige för trance event även i stockholm. visst tiesto kommer dit ibland men han är ju mer mainstream än trance nu mera, även bara massa brats och steckare i publiken då x'P
    om man e mer på hrad style eller rave tror jag det finns en del att besöka men för vocal eller progressive trance har jag aldrig sett nåt. Åker gärna till Holland då, mycket nicare stad och folk i amsterdam och mer nytt I guess eftersom man inte bor där.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)