Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 26 of 26

Thread: Hoe actief zijn jullie met dance-muziek bezig?

original is beter : maar kk Daniel Kandi roxx , daar ga ik niets slechts over zeggen , tis een van men favo producers
    Wat vind je van zijn laatste release (ik kende hem al een tijdje ) Nova? Zowel de 'original rise' als de 'daniel kandi vs. kris o'neil' mix zijn briljant!

Chillaxing DJ Config's Avatar
    Quote Originally Posted by AlpineSky View Post
    Wat vind je van zijn laatste release (ik kende hem al een tijdje ) Nova? Zowel de 'original rise' als de 'daniel kandi vs. kris o'neil' mix zijn briljant!
    wat moet ik er over zeggen, Nova was een ID - ID die ik kende sinds februari (intuition radioshow), toen was er nog nergens iets van de naam Kandi te bespeuren. Die track heeft me werkelijk een volledig jaar bezig gehouden totdat ik deze herfst een set van Daniel Kandi hoorde (TATW guestmix) en hij Nova draaide, HEERLIJK!!
    Ik vond al zijn producties ronduit schitterend, en het wordt nog gekker wanneer een toptalent als Sunny Lax die track wil remixen.
    Nova is een toptune en de versie die ik hoorde in februari is mijn toptrack voor 2006, maar de versie is ondertussen lichtjes veranderd en er is oa een irritante pianosample toegevoegd vak voor de break.. ik vond de oude versie de beste. Doet er natuurlijk nix van af dat deze versie ook pure ownage is, en hij staat dan ook nog altijd in mijn top 5 op dit moment Zalige track, vooral de original rise mix , al is die collab remix ook best goed , die brengt namelijk enkele elementen uit de eerste versie van februari trug

zalige release
    Last edited by Config; Jan 24th, 2007 at 19:47.
    Crossing Borderlines / 2nd Saturday Monthly / 15 CET
    Facebook fanpage Config: https://www.facebook.com/pages/Confi...952313?fref=ts
    visit www.djconfig.com !
    and download my latest mixes !

AH.FM's Party Beast Laan's Avatar
    Quote Originally Posted by Config View Post
    wat moet ik er over zeggen, Nova was een ID - ID die ik kende sinds februari (intuition radioshow), toen was er nog nergens iets van de naam Kandi te bespeuren. Die track heeft me werkelijk een volledig jaar bezig gehouden totdat ik deze herfst een set van Daniel Kandi hoorde (TATW guestmix) en hij Nova draaide, HEERLIJK!!
    Ik vond al zijn producties ronduit schitterend, en het wordt nog gekker wanneer een toptalent als Sunny Lax die track wil remixen.
    Nova is een toptune en de versie die ik hoorde in februari is mijn toptrack voor 2006, maar de versie is ondertussen lichtjes veranderd en er is oa een irritante pianosample toegevoegd vak voor de break.. ik vond de oude versie de beste. Doet er natuurlijk nix van af dat deze versie ook pure ownage is, en hij staat dan ook nog altijd in mijn top 5 op dit moment Zalige track, vooral de original rise mix , al is die collab remix ook best goed , die brengt namelijk enkele elementen uit de eerste versie van februari trug

zalige release
    Ja bloedgeil nummertje.. Nova + child beide.

Ik ken ze geen van beide
    Don't be Affraid, let yourself go, do what you like and blame it on the DJ!
    http://img291.imageshack.us/img291/8356/banner03yq1.jpg
    www.musicincontrol.nl | jos@musicincontrol.nl

AH.FM Addict hardermach's Avatar
    shame on you:p

misschien ;)
    Don't be Affraid, let yourself go, do what you like and blame it on the DJ!
    http://img291.imageshack.us/img291/8356/banner03yq1.jpg
    www.musicincontrol.nl | jos@musicincontrol.nl

AH Listener Cheeba's Avatar
    ik ben 2jaar geleden met een vriend/dj meegeweest naar een houseparty. it was like WOW voorheen luisterde ik alleen maar rNb enz,omdat de dance/trance wat op tv kwam me niet zo aantrok,weet nog steeds niet waarom.daarna ben ik nog veeeel meer uitgeweest dan ooit en steeds meer trance/progressive gaan luisteren.Nu heb ik overal en altijd een koptelefoon op mn hoofd.
    Last edited by Cheeba; Jan 18th, 2008 at 17:04.

Sinds begin 2005 helemaal into trance muziek geraakt (hoorde eind 2004 A State Of Trance 2004) en toen ook DJ gear gekocht. Nog steeds actief aan het DJ-en en inmiddels ook bezig met eigen nummer. Hopelijk gaat er in 2010 iets uitkomen... :-)

AH.FM Addict JeffreySource's Avatar
    Mijn hart pompt trance & progressive rond... RnB & Rap/HipHop heb ik jaren geleden uitgescheten!!

AH Listener
    Ik zal me eerst een heel klein beetje voorstellen. Ik ben Niko Moerland, 19 jaar oud, en ik produce onder de namen Tiako & Ferry Erdaska. Voor het draaien gebruik ik echter alleen de Tiako alias.

Inmiddels produce ik nu zo'n 8 jaar, waar het is begonnen met eJay is het momenteel gestrand op inmiddels alweer zo'n 6 a 7 jaar FL Studio wat uiteindelijk in 2009 geresulteerd heeft tot meerdere releases op o.a. PM Music, Catch 33 Recordings, Mostly Recordings en Househeadzz Records.

Mn tracks zijn dit jaar o.a. uitgekomen op dancetunes, beatport, iTunes, trackitdown, audiojelly, junodownload, djdownload, emusic, amazon & armadadownloads.
    Verder heb ik een 3 jarig publishing contract bij ''Talpa Music'' lopen en sta ik ingeschreven als artiest bij ''Buma/stemra''
    Voor het aankomende halfjaar staan nu nog 3 tracks op de planning om gereleased te worden. Voor de rest werk ik nog aan wat eigen tracks en remixes.

Afgelopen jaar is er onder andere support geweest van mensen als Andy Moor, Ron van den Beuken, Vast vision, Temple One, Artento Divini, Manuel Le Saux, DJ Dazzle & Cold Blue. Ook is ''Tiako - Something (Singularity Remix)'' uitgekomen op DJ Dazzle's ''Forward II'' complicatie.
    En heb ik erg veel leuke complimenten, tips & aanwijzingen gekregen. Wat als beginnend iemand toch wel heel erg fijn is.

Het draaien zelf doe ik nu zo'n 2 jaar, en sinds deze zomer heb ik dan ook een wekelijkse radioshow op het internet. (zal het station niet benoemen, concurrentje haha) Vandaag heb ik alweer mijn 15e Episode wat simpelweg betekent dat ik daar nu 15 weken mee bezig ben, oftewel bijna 4 maanden.

De tracks die ik maak en draai bestaan voornamelijk uit Progressive House & Techno. Eigen producties worden alleen wel vaak aangeduid als Progressive Trance.

Ik ben in mijn ''jonge jaartjes'' helemaal gek geweest van wat toen Future Trance werd genoemd. In 2005 kreeg ik mijn eerste ASOT on the beach in bezit ,waardoor ik trance toch wel iets meer in de gaten ging houden. Toen vervolgens het jaar erop Armin met ASOT 2006 On The Beach kwam, waar onder andere tracks van Mike Foyle en Sunlounger opstonden, was ik helemaal verkocht.

Op dit moment luister ik dan ook elke week de TATW podcast op mijn ipod. Voorheen deed ik dat ook met de ASOT podcast alleen vind ik de 20 podcast minuten van armin wel heel erg minimaal en weinig inhoudend worden. Dus die zet ik er niet meer op.

Verder krijg ik van vrienden & kennisen erg veel nieuwe trance demo's / promo's / releases etc. te horen. Veel meer dan in het progr. house / house / techno genre. Dus ik blijf vaak redelijk up to date waar het om trance gaat.

Ik ben dus erg veel bezig met muziek alleen zit ik wel in mijn examen jaar van mijn MBO opleiding, ik moet het met de muziek dus wat rustiger aan doen. Vanaf vorig jaar maart zijn er dan ook geen eigen Originals meer op gestuurd naar labels, die wil ik kwalitatief beter hebben voordat ik ze ga opsturen. Wel kan ik alvast beloven dat er een paar erg lekkere projecten op komst zijn.
    + dat ik op dit moment voor de Fun aan een dubstep track werk waarop ik ook een Techno / Progressive House remix aan het maken ben.

En om even op Daniel terug te komen, zijn Rapha - Pandora (Daniel Kandi's Emotional Mix) is toch wel 1 van zijn pronk stukjes. Wat een heerlijke track blijft dat.
    Op dit Moment is mijn trance favoriet echter wel ''I Feel Fine (Piano mix)'' van onze Nederlandse vriend ''Estiva''.

AH Listener
    Ik ben geen dj en mix niet zelf. Ik ben meer een actief luisteraar zoals je dat kunt noemen.
    Zo rond 1990 begonnen met het luisteren naar wat toen eurohouse heette. 2 unlimited, cappella en consorten. Ook rave, techno, mellow (de toenmalige clubhouse) en de toenmalige trance. Ik ben hier ingerold toen iemand eens keer een bandje van Houseparty III op zette. Ik was meteen verkocht en vanaf dat moment niets anders meer geluisterd. Ik heb zelf ook nog steeds cassettes hier liggen van de Houseparty serie, van 4 tot 13 en daarnaast nog van Turn up the bass 25, Move the house 11 en technotrance 1 tot en met 6, plus nog wat anderen. Vanaf 1995 deed hardcore zijn intrede en de commerciŽle variant happy hardcore. Ehm ja, ik heb een tijdje naar dat happy hardcore geluisterd. Vanaf 1997 kwam trance weer langzamerhand terug en toen daar naar geswitched en niet meer echt van af geweken. Het lied wat me weer terug deed keren richting de wat softere kant was In my mind van Antiloop, al was dit dus meer euro house. The Silence van Mike Koglin betekende een volledige overstap naar de trance . Ik volgde vanaf 1998 ook een radioprogramma genaamd Dance trends op Radio 538 en 's nachts had je dan Afterhour power. Toen was 538 tenminste nog leuk. Zo ontdekte ik ook Dj TiŽsto en later Armin van Buuren en Ferry Corsten. Theme from Norefjell was het eerste tiŽsto lied wat ik hoorde. en dan had je uiteraard Out of the blue van system f en Gouryella. Cassettes waren er nu niet meer, dus ik ging over op cd's. Eerste cd was In Search of Sunrise, gevolgd door Ferry Corsten live at Innercity en nog vele anderen daarna. Door de jaren heen heb ik meer en meer dj's ontdekt, ook dankzij A state of Trance die in 2003 al begon. Ik ontdekte trance.nu en het tranceaddict forum. Via dat heb ik onder andere Airbase ontdekt. Ik kwam in aanraking met ETS Global (lnu etn fm) en later met digitally imported, toen id&t radio op hield te bestaan. Ondertussen ook events bezocht en daar ook de nodige dj's ontdekt.

Momenteel luister ik eigenlijk niet zo vaak radio meer. ASOT luister ik nog zelden en Global dj broadcast ook niet zo meer. Streamlined van Leon Bolier en Touchdown van Airbase probeer ik wel te volgen, evenals intuituin radio show van Menno de Jong en Corsten's countdown.
    Het kopen van cd's is ook minder geworden, al doe ik dat nog wel steeds. Met name van de namen die groter beginnen te worden, zoals Leon Bolier en Menno de Jong. Maar ook nog wel van Armin en Ferry. Phantasma ligt nog in de planning om te kopen, evenals het nog uit te komen Intuition sessions volume 2.
    Favoriete plaat op dit moment is Found A Way (Joint Operations Centre Remix) van Jon'O Bir, met de vocalen van Kathleen Fisher. So Long Radio van Orjan Nilsen vind ik ook goed.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)